Jak wybrać outsourcing księgowy?

1330

Outsourcing księgowy to obecnie coraz bardziej zachwalany model pracy w firmie. Cechuje go szereg zalet jak m.in. możliwość przerzucenia odpowiedzialności, zajęcia się najważniejszymi sprawami firmy oraz spore oszczędności. Niemniej jednak zalety te staną się naszym udziałem dopiero wtedy, kiedy wybierzemy naprawdę dobry outsourcing księgowy.

Poszukiwania w Internecie czas zacząć

Jak znaleźć taką dobrą firmę outsourcingową zajmującą się księgowością? Otóż przede wszystkim warto rozpocząć poszukiwania w Internecie. Tam z kolei będąc posprawdzajmy, jakie mamy możliwości, co oferują poszczególne firmy.

I to właśnie na takie oferty zwróćmy baczną uwagę. Firmy outsourcingowe często bowiem zajmują się nie tylko księgowością, lecz także innymi aspektami działalności firmy. Warto zatem zastanowić się, czego możemy jeszcze potrzebować i wybrać odpowiednie firmy.

Opinie i referencje – bardzo istotne

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie referencji danej firmy outsourcingowej. Pamiętajmy bowiem, że księgowość to jeden z filarów działalności firmy, zatem jeśli go oddajemy komuś, to tylko prawdziwym profesjonalistom.

Dalej warto sprawdzić opinie i komentarze na temat danej firmy w Internecie oraz popytać znajomych. Na pewno nie będzie to bardzo obiektywne źródło wiedzy i nie należy tak go też traktować, niemniej jednak może pomóc nam zdobyć wiele cennych informacji i wskazówek.

Osobista wizyta – koniecznie o tym pamiętaj!

Na sam koniec warto jeszcze napomknąć o tym, że osobista wizyta w takiej firmie zajmującej się outsourcingiem księgowym jest naprawdę całkiem ważna. Porozmawiamy wówczas z księgowymi, zobaczymy, w jaki sposób dana firma funkcjonuje, jak traktuje się tam klientów itp. Pamiętajmy, że w końcu naprawdę musimy czuć zaufanie do naszych księgowych, a trudno przecież czuć zaufanie do strony internetowej.

Tu jeszcze warto podkreślić, że generalnie nie ma żadnego wymogu, aby firma zajmująca się naszą księgowością znajdowała się blisko nas. Co więcej – ona może nawet znajdować się całkiem daleko, w innym mieście, zresztą nie raz się tak dzieje. Ważne natomiast jest to, abyśmy cały czas mieli z tą firmą kontakt oraz żeby przepływ informacji pomiędzy naszymi firmami był naprawdę płynny.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z GLC

·