Mitsubishi Pajero

3125

Niewiele aut funkcjonuje na rynku od tak dawna, niezmiennie ciesząc się popularnością, jak Mitsubishi Pajero. Pierwsze modele tego SUV-a wypuszczono na rynek w roku 1982, natomiast obecnie – produkuje się już IV generację tego modelu. Mitsubishi Pajero można nabyć zarówno w 3- jak i 5-drzwiowej wersji, przy czym mniejsze modele nie są oczywiście tak przestronne, poza tym jednak oferują podobne własności. Warto zwrócić uwagę, że w wielu opiniach Mitsubishi Pajero uchodzi za model luksusowy. Jego właściwości terenowe są dopiero na drugim planie, choć przestronne wnętrze zdecydowanie zasługuje na podkreślenie, ze względu na komfort, jakiego dostarcza. Wykończenie Mitsubishi Pajero wygląda bardzo elegancko, jednocześnie wnętrze nie jest przeładowane. W roku 2015 na rynek wprowadzono na rynek wersję oferującą dodatkowe elementy wyposażenia. Nieznacznie zmodyfikowano też wygląd. Z ciekawostek można dodać, iż w Warszawie, jako drugim miejscu na świecie po Paryżu zademonstrowano ten model.

Jeśli chodzi o parametry techniczne Mitsubishi Pajero może posiadać automatyczne bądź manualne skrzynie biegów. Cechą dystynktywną jest jednak napęd na 4 koła. Jak na auto tej klasy parametry Mitsubishi Pajero odnośnie do rozmiarów bagażnika nie prezentują się imponująco i wynoszą maksymalnie do 714 l. Za do danymi, które jednak robią bardzo korzystne wrażenie są ilość koni mechanicznych oraz moc silnika – modele IV generacji Mitsubishi Pajero wyposażono w silniki na benzynę bądź diesla, wszystkie o mocy 176 KM. Kierowcom i recenzentom bliska jest opinia, że Mitsubishi

Pajero IV nie tyle należy do nowej generacji, co stanowi wzbogaconą o dodatki i modyfikację „trójkę”. Bryła samochodu nie uległa bowiem znaczącym zmianom – podobnie jest z modelami z 2015 roku. Oczywiście przestronność wnętrza zależy od tego, na ilu drzwiową wersję się zdecydujemy. Co logiczne, w 3 – drzwiowym Pajero przestrzeń z tyłu jest dużo mniejsza, podobnie bagażnik, natomiast już w wersji 5 – drzwiowej ilość miejsca gwarantuje naprawdę duży komfort. Przechodząc zresztą do wyposażenia Mitsubishi Pajero we wnętrzu, to na uwagę zasługują: automatyczna klimatyzacja, tempomat, skórzana tapicerka, Bluetooth w kierownicy, kamera cofania z 6.1 calowym ekranem, okno dachowe oraz uzupełniający je czujnik deszczu. Wskaźniki na desce rozdzielczej są rozmieszczone w sposób ergonomiczny, cechuje je też przejrzystość, natomiast wygodne fotele – zarówno kierowcy jak i pasażerów – mogą być regulowane automatycznie. Bezpieczeństwo na drodze jest gwarantowane dzięki poduszkom powietrznym w liczbie 6, systemom kontroli trakcji, ABS, ESP, ale też wyjątkowym reflektorom ksenonowym.

Mitsubishi Pajero to auto kosztowne, w Polsce trzeba za nie zapłacić nawet do 230 000 złotych (za wersję z wszelkimi udogodnieniami). Złudzeń co do oszczędności nie pozostawia też ilość zużywanego przez samochód paliwa. Wartości te mogą wzrosnąć nawet do 13,5 l/100 km, niemniej jednak nabywając luksusowy samochód o terenowym charakterze, większość osób nie oczekuje auta wyjątkowo ekonomicznego, lecz pozwalającego sprawnie i komfortowo pokonywać kolejne kilometry. I to niezależnie od tego czy na prostej, czy wyboistej trasie. Prestiż Mitsubishi Pajero dodatkowo podkreśla fakt, iż model ten w Rajdzie Dakar – mającym opinie najtrudniejszego zarówno dla człowieka, jak i maszyny – zdobywał na przestrzeni lat podium aż dwunastokrotnie. Na tej podstawie można twierdzić, iż Pajero jest terenowym samochodem praktycznie niezawodnym, a jego cena jest w pełni adekwatna do jakości.

Więcej…


netaski.pl me-project.org mobile.org