Przyzwyczailiśmy się do tego, że większość logo posiada sygnet graficzny zazwyczaj skierowany w stronę odbiorców danego typu towarów czy usług. Najprościej mówiąc, kolosalna większość z nich zawiera w sygnecie symbol graficzny branży. Tymczasem można zrobić zdecydowanie dobrą ilustrację marki na podstawie miejsca, w którym firma prowadzi działalność lub z którego się wywodzi.
Dobre logo zlecisz na zlapgrafika.pl
Projektowanie logo w oparciu o miejsce powstania firmy. Kiedy?
Nie zawsze działanie w kierunku brandingu lub rebrandingu logo na takie, które nawiązuje do miejsca powstania firmy, jest dobre. Jak najbardziej jest to świetne rozwiązanie dla działalności wykonującej swoje usługi w danym miejscu i niemające planów na rozszerzanie działalności. W takim przypadku może mieć to pozytywny wpływ na lokalny wizerunek, a nawet pozwoli na szersze zainteresowanie firmą, dzięki osobom działającym w dużej mierze na rzecz lokalnego patriotyzmu.
W przypadku firm, które aspirują na szerszy rynek, może być to zdradliwe, szczególnie jeżeli w ten sposób zaczynają dopiero promocję marki. Sygnet, nazwa, czy logotyp nawiązujący do miasta, czy regionu w przypadku mniej znanych firm, może sugerować wąski obszar działania i nie zainteresuje potencjalnych klientów z innych rejonów Polski czy świata.
Logo z nawiązaniem do dokładnej lokalizacji. Czyli?
Decydując się na logo nawiązujące do miejsca działania firmy mamy dwie opcje.
Pierwszą jest stosowane wielokrotnie logo (często połączony z nazwą) punktów sprzedaży czy restauracji typu: „Pod basztą”, „Przy zamku” czy „Pałacowa”. Najczęściej są to miejsca znajdujące się przy kompleksach turystycznych, a ich usługi kierowane są do zwiedzających. Grają one niejednokrotnie na skojarzenia, że są one częścią obiektu, choć niekoniecznie tak jest.
Drugi rodzaj logo, znacznie rzadziej stosowany, to nawiązanie zarówno bezpośrednie, jak i luźniejsze do regionu. Nawiązanie to dotyczy wtedy najczęściej zarówno nazwy, jak i symbolu graficznego. Mogą być one połączone w jakiś sposób z nazwą miasta, obszaru, czy też znanym symbolem miejsca. Mowa tu o wszelakich Syrenkach z Warszawy, Koziołkach z Poznania, czy Jeziorach z obszarów Mazurskich.
Projektowanie sygnetu w logo opartym o miejsce działalności firmy.
W przypadku projektowania tego typu logo oprzeć się trzeba głównie na dokładnym przemyśleniu nazwy, symbolu i tego, czy w żaden sposób nie wpłynie on negatywnie na wizerunek firmy i jej działalność. Cała reszta to typowa praca projektanta i grafika niewychodząca ponad standardy techniczne, jak i artystyczne stosowane przy tego typu twórczości. Logo nadal ma być czytelne, możliwie jak najprostsze zarówno w formie, jak i w przekazie, a jednocześnie definiujące firmę, jako profesjonalną i o najwyższym standardzie proponowanych usług.